Pages

Tiada kesedaran sivik!

Assalamualaikum..

Tajuk macam tengah geram kan?sebenarnye dari semalam lagi geram & bengang kat twitter. Tapi masih macam tak puas hati selagi aku tak bebel dalam blog..mahapkan saya.. =P
Cenggini, korang tau kan pasal stray cat yang selalu makan depan ofis aku? Ada kat sini dan kat sini. Untuk pengetahuan memang akan ada 2 bekas dekat situ tau..satu bekas makanan satu bekas untuk air. setiap hari aku akan tukar air dan tinggalkan makanan kat situ. Boleh tak semalam aku perasan bekas makanan hilang utk ke 5 kalinya?ok,faham kalau bekas plastik or polistren makanan tu boleh diandaikan kena tiup dek angin. Sebab sekarang pon musim hujan kan?Tapi kalau bekas tu aku katakan bekas stanless steel (mahap aku tak pasti ni ejaan betul ke tak) dengan mangkuk plastik yang warna oren tu mungkinkah ianya akan bergerak jika ditiup dek angin?TIDAK!

mula mula memang aku letak yang ni je..

Pastu tukar yang ni sebab yang atas tu hilang.Ok rasa kena tiup dek angin..(bersangka baik)

Pastu hilang yang atas,aku beli yang ni..


Yang atas hilang last,aku beli yang ni..yang ni yang hilang gak kelmarin..mungkinkah kena tiup dek angin?adakah kalau kena tiup dek angin pon sampai ke Negara China jauhnye mangkuk tu pergi kawan-kawan?Atau aku kena cari balik semula di kawasan sekitar nya?huhu..susah nak kateee.. memang takde dah mangkuk2 tu..Hantu Mangkuk ke hape?Habis tu aku nak letak mangkuk yang mana baru selamat?Padanlah semalam pon aku tak nampak budak2 bulus  datang untuk makan semua..rupenye aku tak perasan masa datang pagi tu mangkuk dah takde..Cettttt!!! Tu belum aku cakap yang dalam bekas air dan makanan tu sebelum ni ada je manusia yang lalu lalang di situ suka ludah , letak abu rokok , sepak sampai makanan terabur kat lantai..perlukah?bekas-bekas makanan tersebut tidak langsung menganggu laluan mereka tapi kenapa kena buat macam tu eh?takkan kena ikat kat tiang baru tak hilang?
entah la....tak fahammm... 

HEY YOUUUU! BEWARE. I KNOW YOU!!

~Lara 09/11/12~

0 comments:

 

aku,kucing,dia dan kamu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review