Pages

Egokah aku..?




Tuhan,berilah segala kekuatan untukku harungi hidup yg penuh berliku ini..

Resepi Berkasih..


Artis ” Siti Nordiana & Spin “

Bawa Bahagia
Ceriakan Hidup Insan
Benarkah Katamu
Redupkan Derita
Jika Tiada Rasa Sayang
Tiada Kekasih

Ahhh

Cinta Yang Sejati
Membawa Cahaya
Menyinari Hidup Kita
Tunjukkan Setia
Karamkan Di Jiwa
Tanda Bahagia

Dah Lama Ditanam Kasih
Mengapa Orang Tak Setia

Sabarlah Sabarlah Sayang
Pasti Kan Bersemi Jua

Dugaan Pastikan Mendatang

Walaupun Bukan Diundang

Hilang Lah Nikmatnya Bercinta

itu Mainan Bercinta

Korus

Rayu Merayu Pujuk Memujuk
aku Tak Tahu aku Jemu
Bukan ku Mahu Gagal Bercinta
Tidak ku Mahu Hidup Melara

Saling Percaya
Saling Mengerti
Hindarilah Cemburu Buta
Usah Prasangkah
Hilangkan Rajuk
Moga Tercapai Saat Bahagia

Akan ku Cuba Hidup Bahagia
Akan Kutempuh Lumrahnya Bercinta

Salam untuk kekasih..

0 comments

Artist: Nadia

Di sebalik kalbu
Yang semakin layu
Terbenam rasa rindu
Terkunci suara hati
Tiada siapa tahu

Dimanakah kasih
Tak seperti dulu
Kata kau sayangkan ku
Benarkah itu

Walau kehadiranku hanyalah sementara
Bukan salahmu sayang kira kau jatuh cinta
Akan ku pergi jauh takkan kembali
Salam maaf permisi
Ku undur diri

Kini ku bersara
Dengan langkah baru
Menyisi luka ini
Kekasih... sekeras aku
Terhiris kerna kamu

Ku tinggalkan cinta
Kisah yang berlalu
Kisah kenangan kita
Hanya kau tahu

Walau kehadiranmu bagaikan menghiasi
Bukan caraku sayang harap engkau mengerti
Pemergianku ini tak ku relai
Salam maaf permisi
Ku undur diri

penghibur hatiku..



cumel kan anak ku ni?namanya cocot..aku sayang sgt kt die..bayangkan dulu die sekecil tapak tangan namun sekarang nie berat badan die dah menceceah 2.8kg?hahahah,cocot suke wat aksi2 manja dan die skrg nie bila aku mula bercerita dan meluahkan masalah aku pada nya dia akan bunyi 'meow'..seolah2 die sgt memahami masalah ku..setiap petang bila aku main badminton di depan rumah dgn adik2 ku dan bila aku xtak pergi ke taman dia akan duduk tepi tingkap dan melihat kami bermain..penah suatu hari tue,pg2 aku kehilangan die?panggil name die tak datang2..aku dah mula nak menangis..kami cari satu rumah..tapi akhirnya kami hanya jumpa dia tengah tidur dalam bilik tidur ku?itu pun berselimutkan selimut aku dan adik ku yg tebal..terus aku peluk dan menangis..dialah penghibur kami sekeluarga saat nie..tanpa die,aku pasti rase sgt2 kehilangan demi kehilangan yg terjadi dalam hidup ku skrg nie..die lah penawar kala aku dalam kesedihan..kala aku di landa masalah...aku syg kan die..tp org kate x baik tangkap gambar kucing..nnti die akan pergi atau akan mati..aku jadi takut sgt2..pasni aku xkan tangkap lg..cukuplah apa yg ada..terima kasih syg..terima kasih menghiburkan mummy saat mummy menghadapi kehilangan demi kehilangan..

Suratan atau kebetulan?

Suratan Atau Kebetulan
Artist: Kenny Remy Martin

Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan

my dream..

S Fauzan / Azam Dungun EMI Music
Publishing Malaysia Sdn Bhd / Luncai Emas Sdn Bhd

Seumpama rama-rama
terbang bebas di udara
tanpa ada halangan
aman damai suka-suka
riang ria tanpa ada
rasa duka sengketa
rama-rama

Ekspresi dirimu menawan hatiku
ingin aku terbang bersamamu
melihat kerenah melihat telatah
manusia yang sering telagah

Ekspidisi ini bagai tiada henti
kan menjadi antologi diri
terhentilah mimpi terhapuslah sepi
sanubari yang lebih berani

Terminal yang pasti satu fitrah hati
kerana yang sejati tiada kekal lagi
terbanglah ke sini mencari abadi
terbanglah ke mari mencari hakiki

Seumpama rama-rama
melewati panorama
yang penuh warna warni
taman bunga taman damai
dengan aksi lincah
berputik hidup yang harmoni
rama-rama.

Teringat seketika..

JANJI MANISMU (AISHAH)

Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan
Apakah ini
Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan

Aku bagai seorang
Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kau selalu keseorangan


( korus 1 )

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu... oh...
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya

( korus 2 )


Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu Tuhan...

Aku lemas..

Artis : Ruffedge
Lagu : Lemas

lemas ku dalam dakapan mu
tidak ku sangka kau begitu
inikah lumrah orang bercinta
tiada ruang nafasnya
lemas ku dalam pelukan mu
tidak ku perlu kau begitu

inikah ertinya bercinta
berikan ruang agarku selesa
memang dia orangnya, mula memangnya sempurna
tiada yang buruk darinya
bahagia sentiasa di rasa
tapi kini dah berubah

yang indah jadi derita
aku resah gelisah
yang tinggal hanyalah sakit dan peritnya kini,
aku mula sedari,
apa yang telah terjadi
diriku dibebani bayangmu
tapi tu semua dulu,

memang ku tidak mahu
teruskan percintaan ini bersamamu
lemas ku dalam dakapan mu
tidak ku sangka kau begitu
inikah lumrah orang bercinta
tiada ruang nafasnya

lemas ku dalam pelukan mu
tidak ku perlu kau begitu
inikah ertinya bercinta
berikan ruang agarku selesa
bukanku benci kepadamu

bukanku benci oh watakmu
percayalah kataku, aku rimas, aku lemas
bukanku benci cemburumu
bukanku benci kau ekoriku
percayalah kataku, aku rimas, aku lemas

kini, aku sedari,
apa yang telah terjadi
diriku dibebani bayangmu
tapi tu semua dulu,
memang ku tidak mahu

teruskan percintaan ini bersamamu
lemas ku dalam dakapan mu
tidak ku sangka kau begitu
inikah lumrah orang bercinta
tiada ruang nafasnya

lemas ku dalam pelukan mu
tidak ku perlu kau begitu
inikah ertinya bercinta
berikan ruang agarku selesa
katakan apa yang harus aku lakukan
agar kau mengerti

Oh oh oh oh oh ohhhh
lemas ku dalam dakapan mu
tidak ku sangka kau begitu
inikah lumrah orang bercinta

tiada ruang nafasnya
lemas ku dalam pelukan mu
tidak ku perlu kau begitu
inikah ertinya bercinta
berikan ruang agarku selesa

Tamparan Wanita

Tamparan Wanita Oleh Elite

Setiap kali kau marahi diriku ini
Tergugur jantungku tergaman membisu
Setiap kali kau kasariku tak mengerti
Kau berjanji tidak kau ulangi lagi

Tiada guna kita bersama
Jika jiwa merana
Akulah wanita
Di sini nokhtahnya, jangan kau cabar

( korus )
Aku bukannya selemah yang kau sangka
Aku tak rela diseksa, haa!
Beranikah lagi bersemuka
Rasakan kuasa, tamparan wanita

Perasaan cinta tiada lagi di dada
Hanya perasaan takut menghantu minda
Mana bisa ku percaya... janjimu dusta
Lihtalah saja luka daku kau dera

Tiada guna berkata-kata
Masanya sudah tiba
Akulah wanita
Tidak lagi gentar... jangan kau cabar

Aku perlu berdiri tanpamu
Berani berdiri kerana benar

Kenduri Kawin menyemputkan..

Hari ini Kak Umi kawin..Jiran ku..aku,nisa dan mama pergi kenduri tue pukul 2ptg..hahaha dahla panas..aku kena tutup litup lg..tak pasal2 nisa adikku cakap 'oho,kakakku dah jumpa jalan pulang..ayu lagi..!' hahaha,siot..!

sampai2 kt sana ada pulak yg sound..'hai org jauh dah sampai..' kena perli lagi..aduh..!sabar jerk lagi..senyum gaks la coz yg sound tue mmg suka bergurau dan aku tau 'kelancangan' mulut die..senyum yg aku bagi tue tak tahu la boleh di kategorikan sebagai senyum kambing or senyum kerbaui or watsoever skalipun.,.tp yg pasti senyum terpaksa gaks la..

bila part nak makan tue..siap plak jiran ku dan mama bergosip pasal aku..aduh,sekali lagi aku kena tembak..sayup2 kt telinga ku ni(coz dorang bergosip pun sebelah kerusi ku jugak), 'Ti,kau berbesan dengan aku je la.tak jauh nak hantar pinangan..anak bujang aku tu semua belum kawin' aduh,kena lagi!..wah,ingat aku nie x laku ke?boleh plak la aku di jodoh2 kan lg eh?ada ke patut?si nisa dah dok menyiku2 aku sambil tergelak2..aku diam jerk..nasib la ramai org waktu tue..ni lah salah satu sebab kenapa aku cukup x gemar pergi rumah org kawin..mesti bab2 menjodohkan,bergosip takkan lari punya lah..nasiblah Kak Umi tue anak tok ngaji aku..nak xnak aku kena pergi gaks lah..huhuhuhh..sabo yo lah..!

setitis mutiara untuk renungan..

Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu.

Hati yg terluka umpama besi bengkok walau diketuk berkali2 terlalu sukar untuk kembali kepada bentuk asalnya.

Ikhlaslah menjadi diri sendiri supaya hidup penuh dengan ketenangan dan keamanan Hidup tanpa pegangan ibarat buih-buih sabun kerana bila-bila masa ia akan pecah dan hilang.

Kata-kata yang penuh dengan kelembutan dapat melembutkan hati yang lebih keras dari batu. Tetapi kata-kata yang kasar dapat mengasarkan hati yang lunak seperti sutera.

Kita selalu muda untuk melakukan dosa tetapi tidak pernah tua untuk bertaubat
Pasangkan azam dan semangatmu setinggi bintang-bintang di langit dan rendahkan hatimu serendah mutiara di dasar lautan yang dalam.

Lidahnya Selalu Basah Dengan Zikrullah; Matanya Menangis Kerana Penyesalan (Terhadap Dosa); Sabar Terhadap Perkara Yang Dihadapi Dan Mengutamakan Akhirat Berbanding Dunia
Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji." (La Roche)

kata-kata pedoman..

KATA-KATA HIKMAH SAYIDINA ABU BAKAR ~*~

1. Sesungguhnya seorang hamba itu bila merasa ujub kerana suatu
perhiasan
dunia, niscaya Allah akan murka kepadanya hingga dia melepaskan
perhiasan itu.

2. Semoga aku menjadi pohon yang ditebang kemudian digunakan.

3. Dia berkata kepada para sahabat,"Sesungguhnya aku telah mengatur
urusan
kamu, tetapi aku bukanlah org yg paling baik di kalangan kamu maka
berilah
pertolongan
kepadaku. Kalau aku bertindak lurus maka ikutilah aku tetapi kalau aku
menyeleweng maka betulkan aku!"

ILHAMKU..

Tahukah anda hubungan antara 2 biji mata anda?Mereka berkelip bersama, bergerak bersama, menangis bersama, melihat bersama dan tidur bersama malah menutup pandangan terakhir pun bersama, meskipun mereka tidak pernah melihat antara satu sama lain...kecuali melalui cermin.....persahabatan seharusnya seperti itu... kehidupan harus ada yang berfikir seperti itu..teman..sahabat..

Luluh..

Artist : Samsons


saat terindah saat bersamamu
begitu lelapnya aku pun terbuai

sebenarnya aku t’lah berharap
ku kan memiliki dirimu selamanya

segenap hatiku luluh lantah
mengiringi dukaku dan kehilangan dirimu
sungguh ku tak mampu mereda kepedihan hatiku
untuk merelakan kepergianmu

ingin kuyakini cinta takkan berakhir
namun takdir menuliskan kita harus berakhir

segenap hatiku luluh lantak
mengiringi dukaku yang kehilangan dirimu
sungguh ku tak mampu tuk mereda kepedihan hatiku
untuk merelakan kepergianmu

akhirnya..

Krisdayanti - I'm Sorry Goodbye


sebelum bertemu denganmu hidupku bahagia
semenjak bertemu denganmu ku makin bahagia
semakin lama aku semakin tahu tentang engkau
sedikit kecewa ternyata engkau tak baik

pertama-tama semua manis yg engkau berikan
membuat aku merasakan cinta sebenarnya
semakin hari semakin terungkap yg sesungguhnya
ku makin kecewa ternyata kau penuh dusta

reff:
maafkan ku harus pergi
ku tak suka dengan ini
aku tak bodoh
seperti kekasihmu yg lain

terima kasih oh Tuhan
tunjukkan siapa dia
maaf kita putus
so thank you so much
I’m sorry, goodbye

seribu cara kau membuaiku dengan puitis
maybe kau lupa bahwa aku pun juga manusia
yg punya mata, punya hati, dan perasaan
maaf aku pergi dan takkan untukmu lagi..

semuanya satu kesilapan yg terlalu besar..

Suratan Atau Kebetulan
Artist: Kenny Remy Martin

Sesuatu yang tak disangka
Seringkali mendatangi kita
Itukah suratan dalam kehidupan
Atau hanya satu kebetulan

Kita asyik membicarakan
Persoalan hidup dan pilihan
Sedang kejujuran semakin berkurang
Masih tiada bertemu jawapan

Walau kita dihadapkan
Dengan berbagai pilihan
Mengapa sering terjadi
Pilihan tak menepati

Hingga amat menakutkan
Menghadapi masa depan
Seolah telah terhapus
Sebuah kehidupan yang kudus

Pertemuan sekali ini
Bagi diriku amat bererti
Tetapi ku bimbang untuk menyatakan
Bimbangkan berulang kesilapan

Tuhanku..

Lirik Lagu Sujud - Mawi

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud

[KRU]
Jika direnung kembali
Dari kehidupan
Pelbagai halangan kutempuh penuh cabaran
Tiada satupun ku hadapi dengan senang dan
Tiada satupun ku hadapi dengan tenang

Tapi ku bersyukur
Di saat ku murung
Ku musikkan dalam kedua telapak tangan
Semangat yang dah luntur
Harapan yang dah terkubur
Diberi arah tukku teruskan

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……

Hanya mampu sujud…..

[KRU]
Pernah kulihat mereka
Yang hilang segalanya
Insan yang tersayang
Atau harta benda
Pancaroba bencana juga malapetaka
Adalah sebahagian ujian dunia

Di sebalik kesusahan
Tidak letih mengerti erti kesenangan
Harusku akur dengan apa yang telah dikurnia
Barangkali esok semua berubah

Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit cerah bersinar
Janganlah kita melupakanNya
Ketika langit mendung tak bercahaya

[Mawi]
Bila dilanda musibah
Hati tabah mula rebah
Jangan biarkan dugaan
Rapuhkan pedoman hidup

[KRU & Mawi]
Andai waktu itu tiba
Semaikan sifat bersabar
Hanya Dia saja menentu
Dan kita hanya mampu sujud……

Hanya mampu sujud…..

Hanya Sandiwara - Riz AF

0 comments
Terganggu pagi minggu ku
Melihat kekasih lama
Di muka pintu oh…oh…oh

Keliru daku keliru
Kenapa dia datang
Mencari aku

Dapat aku rasakan
Seperti ada yang tak kena
Pada dirinya oh…oh…oh

Dan sudah ku jangkakan
Dia datang menagih
Cinta yang lama

Cukup sekali
Kau persendakan
Harapanku yang luhur padamu

Tiada apa lagi
Yang tinggal kini
Hanyalah kenangan duka saja oh…oh…oh

Dulu
Daku hanya sandaran
Merawat kedukaan
Ketika lara mencengkam sanubarinya

Pernah menguris hatiku
Mencabar emosiku
Seperti diri ini tidak punya harga

Puas aku bersabar
Mengharap dia kan berubah
Rupanya itu hanya
Sandiwara saja

Pergilah dikau pergi
Ku tak memerlukanmu
Biarkan saja ku cari cinta yang lain
There was an error in this gadget
 

aku,kucing,dia dan kamu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review