Pages

Si Garang!!

Assalamualaikum..2 malam yang lepas tetibe ade seekor kitten meluncur laju masuk ke dalam kedai.Laju berdesup sehinggakan aku tak sempat nak melihat warna dan menegur. Aku ingatkan Cik Ti sebab aku baru je lepas mengemas kedai malam semalamnya.Adalah peninggalan yang deme tinggalkan.Tapi kawan aku cakap anak kucing la. Owh ok kat situ aku dah rasa lega sebab masa kitten tu meluru masuk ke arah stor aku dah berdiri tegak atas kerusi.Ok bukan takut sila maklum.Cuma aku menghormati laluan si kecik tu.Takut terpijak..

Tapi satu..kucing ni sangat garang dan mungkin sebenarnya dia sedang takut.Yelah badan dia kecik pastu yang ada dalam kedai pula saiz resakse dari badan die.Mungkin dia nak protect diri die kan?Kesian sangat.Itulah..kan semua orang dah cakap Spayed/Neuter kan kucing anda.Kalau dah beranak tak sanggup nak jaga korang buang!Betul,aku syak kucing ni sebenarnya bertuan.Sebab setiap hari lepas balik ofis aku akan ke kedai.Memang kucing-kucing stray kawasan sekitar tu memang aku dah kenal dan masak benar.Mungkin anak kucing baru dibuang.Kesian sungguh deme ni..zalim manusia ni!huhu..ok tengok la gambar-gambar kat bawah ni..


Inilah tempat dimana Si Garang menyorok.Abaikan yang bersepah tu.Tengok,mana korang nampak kelibat die kan?nampak sangat die memang kecik.Macam mana aku tak sangka die Cik Ti.Eh korang tau Cik Ti tu sape ke?Bukan DCT tau!Tikus la...


Lepas aku mengiau2 dengan lunak merdu dan dibalas balik..ok memang dia balas tau!macam sesi motivasi untuk cool down kan die la lebih kurang..Akhirnya aku dapat tarik Si Garang keluar. Aku terpaksa pegang kat leher die sebab taknak bagi die lari.Sebelum gambar ni diambil dah 2 kali dia terlepas balik sebab ketakutan..huhuhu kesian dia....


Aku cuba lagi meng'cool down' kan dia.Aku balut dengan kain yang ada dikedai.Memang sukar nak bagi dia tenang tau.puas aku memujuk dan memotivasikan die..


Pastu aku minta kawan aku pegang Si Garang sebab aku nak berlari ke kedai untuk bagi dia rasuah.Aku belikan wetfood whiskas.Dengan harapan moga die kembali bertenang.Ke aku yang rasa memang aku menakutkan die eh?hurmmm..mungkin..Ok tengoklah die makan..pelahap bukan?kesian sangat!!!die lapar,die takut dan die survive sendiri dalam usia begitu.Aku rasa usia dia lebih kurang sama dengan si bebudak bulus 3C yang ada kat rumah tu..or mungkin kurang lagi..tak sampai 2 bulan.


Yang ini die terberhenti makan sebab dengar bunyi plastik.Kesian kan?Nampak sangat die memang penakut.huhuhuhu.....


Lepas tu die sambung makan lagi..makan dengan sangat laju ok...


Makan lagi...aku pegang dekat leher die tu sebab die cepat sangat nak berlari..aku dah terjerit2 dah cakap dengan die jangan lah takut..mummy bukan resakse..mummy manusia lemah dan penyayang..tapi mana mahunyee die dengar..mungkin die rase aku tipu..tapi yang pasti die masih belum rase selamat dengan aku waktu tu..huhuhu.. 


Ni lepas makan...tengoklah..betapa comel nye Si Garang ni tapi dibuang..Aku tertanya-tanya dimana ibunya dan adik beradiknya yang lain..masih hidupkah mereka?huhuhu...


Tengok..pantang aku lepaskan tangan aku kat leher tu die dah nak meloncat...


Aku jadi sayang dengan Si Garang. Tapi sekejap je die macam ni..lepas tu die nak meloncat balik..huhuhu...


Ok kawan-kawan.Kalau ada sesiapa yang nak adopt kitten ni let me know ok.Aku foster kitten ni for awhile. Aku tak dapat berikan komitmen untuk terus menjaga nya. Tapi aku akan lepaskan sekiranya ada adopter yang benar-benar mahukannya dan menjaganya dengan baik.

~Lara 11/10/12~

2 comments:

Iz Yahya said...

comel woiii.. Ni kalau dah mandi ni confirm lagi comel. You foster la kejap bagi sihat sket.. pastu up for adoption :)

Lara sushi said...

kannn..tau xpe..skrg ni die dh behave sikit sbb bebudak 3c slalu ajak berborak..yup masih foster lg.i hanye akn let go dgn adopter yg serious je..tenkiuu babe.. :)

 

aku,kucing,dia dan kamu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review