Pages

Memei demam pulak!

Assalamualaikum,kawan2..korang buat apa?mesti korang tengah baca blog aku kan?#eh tetibe.. hahah..Opss,ok sebenarnya aku nak bercerita pasal memei demam..memei..buah hati aku yang dah matured tu..ala,yg baru lepas nak berlaki tapi tak kesampaian tu..ala,yang gitu2 tu..ala yang tu la..haish!dah2 abaikan..korang mesti dok imajin yg bebukan la tue..hehe..ops,maafkan saya..

Ok memei demam..mungkin sebab masa dia spayed tu doktor bagi vaksin sekali.Mungkin virus baru nak menerjah member kita yang sekor ni..Aku rasa baru 3 days before la yang aku rasa bila aku nak cium je memei bersin..asal nak cium je dia bersin..first2 tu aku ingat aku yang busuk sebab tu memei bersin kan..mana lah tau..ye dakk?Walaupun aku pakai brand 'mat saleh' mana tahu tak kena dengan lubang idong memei..mana tahu..perubahan hormon ye tak?haha,dah mengarut!!back to story..tu la,lepas dia bersin2 dia macam bawak diri..asyik duduk dalam bilik aats pinky die..panggil keluar and bawakkan dia atas mama bear pon die senyap je..macam mana letak macam tu la dia sampai ke sudahnya..huhuhu..tengok lah picture dia kat bawah ni..nampak sangat la dia uzur...eh bukan period okeh...tak sihat la! =P

Ok,masa memula aku letak dia atas mama bear..muka stim je kan?sian memei..huhu

a few second tu dia dah jadi macam ni dah..aku mula la start seriau..walaupun aku belum nak menjerit la kan..

mummy : memei, kenapa ni sayang?makan pun tak mahu ni kenapa?
memei : ~blur~

pastu die sambung tido balik..hati mana yang tak gundah gulana?

lepas aku asyik menganggu,memei berkalih membelakangkan aku..

Panggil pon tak mahu pandang..

Yang ni bila aku baring sebelah dia. Cuba gosok-gosok dagu dia.Alih-alih tangan dia letakkan atas tangan aku..nampak bebenor sakit nya...eh kau ni..takkan lah dia nak main-main..apeda...#eh tetibe marah diri sendiri.. =P

Okeh,esoknya lepas aku aku rasa memei makin worst sebab dia dah start muntah-muntah and mata dia dah start berair,aku takut aku jadi makin meroyan nanti aku terus bawak memei pergi Heshmael's Clinic . Dan doctor berikan ubat yang kat atas ni..tapi yang hairan suhu badan memei okeh je..masih belum masuk zon demam..tapi keadaan memei dah macam worst..aku tanya doctor..doctor cakap selalunya kucing yang lepas spayed dalam keadaan in heat akan ajdi macam ni. Dia ambil masa.Lagipon mungkin aku tak tahu memei kena vaksin sekali masa spayed hari tu. Dan aku...#Owh..tenang sikit. Darah tak naik dah..mula cool. #sengal

Ok,aku hope buah hati ku ni akan cepat sembuh..rindu dengan kelincahan dia untuk menghambat kain-kain baju dalam bilik. Selagi tak lipat selagi tu habit dia akan main-main atas baju. So kau takde pilihan untuk berkata TIDAK untuk melipat. Nampak tak betapa aku ni pemalas nak melipat kain?Ok abaikan..


~lara-18/09/2012, 07.48pm~

3 comments:

KittyWorld said...

ala, siannyee.. get well soon memei.. :)

Izzy said...

susah hati kan bila tengok kucing yang lincah tiba2 melembik je. Mcm tu la i rasa bila hachiko demam. Sebab dia kan aktif. Kalau tiba2 tidur berjam jam tu, haa siap la saiko i datang menyerang. Hahahaha. Get well soon memei sayang!!

Lara sushi said...

kittyWorld : thanks dear..hope jugak and berdoa sangat yg memei terus kuat..


Izzy : that's why..i dah macam mak tiri dah suruh dia minum banyak air,makan..rasa sangat2 khuatir dan rasa tak tenteram je..hope dia cepat sembuh macam biasa..nak dukung dia pon dah rasa ringan aje...sian die... =(

 

aku,kucing,dia dan kamu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review