Pages

Apa Maksud bahagia?

Entri kali ni aku macam nak jadi seorang yg beremosi sikit...boleh eh?Sampai ke hari ni..aku selalu berfikir..ape tu bahagia eh?kenapa aku cakap aku x penah rase apa itu bahagia..oh ye..penah skali...tu pon aku rase bila aku dan family ku tersayang duduk makan semeja buah durian...adik2 aku turut serta..saat tu aku rase bahagia sampai nak menangis..serious!aku puas dan bahagia bila aku duduk bersama dengan semua ahli keluarga dalam satu2 masa..tapi bahagia dalam situasi yg melibatkan orang lain...penah ke aku bahagia?penting ke kebahagiaan utk diri kita?apa perlunya pula pengorbanan selepas itu?

Aku bahagia bila aku dapat membahagiakan kedua orang tua dan adik beradik ku..itu kebahagiaan utk aku..bagi orang lain aku tak tahu..tapi sebenar2nya bahagia itu adalah mcm kat bawah ni...ilham dari i luv islam :

Secara mudah kebahagiaan itu ialah memiliki hati yang tenang dalam menghadapi apa jua ujian dalam kehidupan. Inilah erti bahagia yang sebenar selaras petunjuk Allah di dalam Al Quran. Firman Allah:

"Ketahuilah dengan mengingati Allah, hati akan menjadi tenang." (Surah Al-Ra'du 28)

Rasulullah S.A.W. juga telah bersabda:

"Bahawasanya di dalam tubuh badan manusia ada seketul daging. Apabila ia baik, baik pulalah seluruh badan, tetapi apabila ia rosak maka rosak pulalah seluruh badan. Ingatlah ia adalah hati." (Hadis riwayat Bukhari Muslim)

adakah kebahagiaan adalah macam ni?



Atau adakah dengan buat macam ni?



Hahahahahha...macam2 kan?aku pon xtau sebenarnya korang nye definisi bahagia tu macam mana...bagi aku subjektif..asalkan aku buat orang keliling senang dengan adanya aku ok lah kan?aku suke bila family aku suke...
Entri lepas ni aku cube nak share ngan korang tantang pengorbanan lak...perlu ke?

ape pon thanks korang sbb sudi baca luahan hati yg ntah ape2 ni...kurang sikit beban akibat 'PENDAM' segalanya di sudut hati..peace!!


 

aku,kucing,dia dan kamu Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review